Promocja hotelu w internecie. Wiedza, szkolenia, warsztaty.

Warsztaty w hotelu

Spotkanie poświęcone promocji Twojego obiektu. Więcej »

Raport online

Analiza sytuacji marketingowej Twojego hotelu. Więcej »

Nowa strona hotelu

Koordynacja działań przy prawidłowej budowie strony. Więcej »

Stała współpraca

Regularne wsparcie merytoryczno - operacyjne. Więcej »

Niskie obłożenie hotelu – co robić?

06 kwietnia 2012, kategorie: Strategie i Case Study    

TravelClick opublikował raport, w którym podsuwa kilka pomysłów na walkę z niskim obłożeniem hotelu. To problem niemal wpisany w specyfikę naszej branży. Jak sobie z nim radzić?

W pierwszej części raportu TravelClick przypomina wyniki badań dotyczących współpracy hotelarzy z serwisami sprzedaży grupowej (typu Groupon) – pisałem na ten temat kilka dni temu: Groupon nie przekonuje hotelarzy.

To faktycznie sposób na szybkie wypełnienie pokoi. Problem w tym, że te pokoje nie dadzą nam zarobić. Co w takim razie możemy zyskać? Promocję o dużym zasięgu oraz szansę, że „kuponowicze” do nas wrócą lub będą polecać nasz obiekt. Tylko na ile jest to realne? TravelClick zwraca uwagę na trzy inne metody walki z niskim obłożeniem.

Aktywny marketing w systemach GDS

Działania na tym polu mogą być istotne dla hoteli, których segmentacja w sporej mierze opiera się na kliencie korporacyjnym. W jaki sposób możemy promować nasz obiekt? Choćby publikując teksty lub banery reklamowe. W ten sposób możemy przyciągnąć uwagę Travel Agentów dokonujących rezerwacji na interesujący nas termin.

Retargeting, czyli kampanie remarketingowe

To dostępna w systemie AdWords usługa polegająca na emisji kreacji reklamowych osobom, które odwiedziły naszą stronę, jej konkretny dział lub booking engine w określonym przez nas czasie (maksymalnie w ciągu ostatnich 90 dni).

Świetnie sprawdza się w przypadku tych użytkowników, którzy np. z jakichś przyczyn nie zakończyli procesu rezerwacji na naszej stronie – w ten sposób mamy szansę przypomnieć im się, emitując reklamę o odpowiedniej treści.

Grupy remarketingowe mogą być tworzone w dowolny sposób (język użytkownika, odwiedzany dział itp.). Remarketing to również ciekawy sposób dotarcia do zupełnie nowych gości – możemy bowiem emitować kreacje reklamowe osobom, które wciągu ostatnich 90 dni nie były na naszej stronie.

O kampaniach remarketingowych mówię podczas szkoleń wewnętrznych dla hoteli. Pomagam również prowadzić tego typu kampanie.

Oferty typu Opaque w systemach rezerwacyjnych

A więc „nieprzejrzyste” oferty. Użytkownik serwisu rezerwacyjnego otrzymuje możliwość rezerwacji noclegu w danym mieście w znacznie niższej cenie. O tym, którego hotelu oferta dotyczy, dowiaduje się dopiero po dokonaniu rezerwacji. Ofertami Opaque nazywamy również takie, które obejmują cały pakiet – przelot / przejazd / pobyt. To również sposób na efektywne zastosowanie zniżki.

To wszystko, jeśli chodzi o TravelClicka. Przyznam: rady dość skromne. Warto więc dodać, iż w walce z niskim obłożeniem niezwykle istotne są również:

Pełna analiza

Obserwuj dane historyczne – w ten sposób zdefiniujesz najgroźniejsze, powtarzające się spadki obłożenia. Pozwoli ci to nie tyle reagować, co przewidywać i planować. Tylko w ten sposób możesz liczyć na skuteczność prowadzonych działań.

Obecność w serwisach rezerwacyjnych

Nie chodzi tu tylko o zarządzanie ceną BAR w interesującym nas okresie. Warto pomyśleć o umieszczeniu w serwisach rezerwacyjnych ofert typu Advanced Purchase, pakietów lub zniżek na pobyty kilkudniowe. Wszystko zależy od specyfiki danego segmentu.

Planuj komunikację marketingową

Jeśli jesteś w stanie przewidzieć spadek obłożenia, z większą dokładnością zaplanujesz budżet reklamowy – choćby w Google. Jaki jest booking window rezerwacji w poszczególnych segmentach? W którym momencie warto wystartować z kampanią w AdWords? I na jaką skalę ją prowadzić? Co roku testuj możliwości, mierz konwersję podejmowanych działań, analizuj statystyki i twórz swoją bazę wiedzy.

Pomysłów jest mnóstwo. Kolejne – wkrótce na blogu.

Przeczytaj poprzedni wpis:
Hotel Poziom 511
Poziom 511 – ten hotel musi poprawić stronę

Trafiłem dziś na stronę nowego obiektu Poziom 511, tytułującego się jako Design Hotel & SPA. Okazuje się, że to przepiękne...

Zamknij

This is a unique website which will require a more modern browser to work! Please upgrade today!