Promocja hotelu w internecie. Wiedza, szkolenia, warsztaty.

Warsztaty w hotelu

Spotkanie poświęcone promocji Twojego obiektu. Więcej »

Raport online

Analiza sytuacji marketingowej Twojego hotelu. Więcej »

Nowa strona hotelu

Koordynacja działań przy prawidłowej budowie strony. Więcej »

Stała współpraca

Regularne wsparcie merytoryczno - operacyjne. Więcej »

Treści na stronie hotelu – jak powinny wyglądać?

25 kwietnia 2012, kategorie: Pozycjonowanie hotelu, Strategie i Case Study    

Coraz częściej mówi się o zmianie, jaką w algorytmie swojej wyszukiwarki przygotowuje Google. Chodzi o tzw. wyszukiwanie semantyczne. Co to jest? I jak hotel może się na to przygotować?

Cały pomysł oparty jest na dość smutnej konstatacji: nie jesteśmy oryginalni. Google wie, jakich informacji poszukujemy wpisując określone frazy. Skąd ta wiedza? To proste: przed nami szukali tego inni. I to bardzo często.

Jeśli więc szukamy hotelu w centrum Poznania, prawdopodobnie interesować nas będzie dojazd, pobliskie restauracje lub atrakcje. Otrzymamy również informacje o opiniach, ocenach, do tego zdjęcia itp. A więc wszystko, co jest nam potrzebne podczas podejmowania decyzji o rezerwacji. Ten zestaw Google nazywa The Knowledge Graph. I jego elementy w wynikach wyszukiwania obserwować możemy już teraz – choćby w postaci mapy Google.

Reaguj już teraz

Te zmiany mogą wpłynąć na pozycjonowanie hotelu. W jaki sposób można się na to przygotować? Google podpowiada nam od jakiegoś czasu: „create content„! A więc: postaraj się, aby na twojej stronie znalazły się treści, które są:

  • Wartościowe
  • Różnorodne
  • Aktualne i aktualizowane
  • Unikalne / autorskie
  • Przejrzyste
  • Spełniające oczekiwania użytkowników
  • Zawierające odpowiedzi na ich pytania

I nie chodzi tu tylko o informacje dotyczące twojego obiektu. Chodzi o wejście do „Knowledge Graph” w jak największej ilości zapytań. Co to oznacza?

Pisz o atrakcjach

Skoncentruj się na atrakcjach znajdujących się w pobliżu hotelu. A więc o wszystkich miejscach / instytucjach, które mogą interesować użytkowników. Alice Lee z MileStone Internet:

Twoi potencjalni goście myśląc o wyjeździe bardzo często rozpoczynają od wpisania nazwy atrakcji, którą chcą zobaczyć lub miejsca, które chcą odwiedzić.

Niekoniecznie więc zaczynają od hotelu. Tymczasem „Knowledge Graph” już na tym etapie zaoferuje im informacje o możliwym noclegu w regionie. Byłoby dobrze, gdyby wśród tych sugestii znalazł się twój obiekt. To dobra promocja hotelu.

Pisz więc na swojej stronie o wszystkich atrakcjach w okolicy. Poświęć im osobne podstrony, na których znajdzie się mapa, podstawowe dane kontaktowe, ceny, opis i zdjęcia. Całość zakoduj w oparciu o tagi rich snippets, pamiętaj o słowach kluczowych, tytule strony, tagu „description”. Sprawdź o czym dyskutuje się w sieci w związku z atrakcjami: jakich informacji szukają użytkownicy, o co pytają siebie nawzajem. Odpowiedz na te pytania na swojej stronie.

Szukaj nowych możliwości

Jeśli w twoim hotelu nie ma restauracji – pisz o restauracjach w pobliżu – wraz z możliwością ich oceny. Nie zapomnij również o imprezach, które odbywają się cyklicznie w regionie. Umieść jak najwięcej informacji o nich.

Jak to wszystko poukładać? Za pomocą jakich narzędzi szukać odpowiednich informacji i jak je redagować? Mówię o tym podczas konsultacji i szkoleń, na które zapraszam.

Zdjęcie pochodzi ze strony knowminer.know-center.tugraz.at

Przeczytaj poprzedni wpis:
Pięć pomysłów, dzięki którym możesz zwiększyć sprzedaż hotelu

Bardzo często hotele realizują kosztowne kampanie, które prowadzą do źle przygotowanej strony. Potem okazuje się, że hotel zyskał rekordowy współczynnik...

Zamknij

This is a unique website which will require a more modern browser to work! Please upgrade today!