Promocja hotelu w internecie. Wiedza, szkolenia, warsztaty.

Warsztaty w hotelu

Spotkanie poświęcone promocji Twojego obiektu. Więcej »

Raport online

Analiza sytuacji marketingowej Twojego hotelu. Więcej »

Nowa strona hotelu

Koordynacja działań przy prawidłowej budowie strony. Więcej »

Stała współpraca

Regularne wsparcie merytoryczno - operacyjne. Więcej »

Innowacyjna funkcja w Hotel Finder – eksperyment trwa

23 stycznia 2012, kategorie: Reklama hotelu w Google    

Trzeba przyznać, że Google Hotel Finder wyrasta na jedną z najciekawszych porównywarek hotelowych. Najnowsza funkcja – filtrowanie „by travel time” – to kolejny dowód na to, że Google nie tylko ma ambicję zamieszać na rynku, ale również wyznaczać nowe trendy.

Hotel Finder wciąż nazywany jest Eksperymentem. Wygląda na to, że póki co eksperyment się udaje. Co więcej – Google nie przestaje nas zaskakiwać. Dowód? Genialny w swej prostocie, nowy moduł pozwalający porównywać hotele pod względem ich odległości od wybranego miejsca na mapie.

Jak to działa?

Po wpisaniu interesującego nas miasta określamy miejsce istotne dla naszego pobytu. Może być to rynek, starówka lub jakikolwiek inny punkt na mapie (np. centrum konferencyjne). Następnie Hotel Finder pozwala nam porównywać hotele, które są oddalone od wybranego miejsca o dowolną ilość minut – pieszo lub transportem publicznym (ta druga opcja dostępna jest jedynie w miastach, gdzie Google ma podpisane umowy z odpowiednimi instytucjami).

Podobną funkcję znaleźć można było do tej pory na Google Maps. Po znalezieniu jakiegokolwiek obiektu na mapie możemy poprosić Google, aby pokazało nam np. hotele znajdujące się w pobliżu. Stąd już tylko krok do określenia daty pobytu, wybrania ceny i dokonania rezerwacji. W jednym z promowanych systemów rezerwacyjnych.

Teraz użytkownik może porównywać hotele również ze względu na „travel time”, co jest funkcją błyskotliwą, doskonale wykonaną oraz – po prostu – niezwykle przydatną. Tymczasem mający ambicje walczyć z Google serwis RoomKey z dumą ogłosił niedawno, że ma zamiar wprowadzić nową funkcjonwalność w postaci…opiniowania hoteli. Wygląda więc na to, że Google znów jest krok przed wszystkimi. I to rynek będzie musiał równać do Google.

Co my na to?

Dla hotelarzy to kolejny jasny sygnał: Google stworzyło serwis, który w krótkim czasie może stać się jednym z liderów rynku. Jest upiornie funkcjonalny, nowoczesny, innowacyjny. Już za moment całość przestanie być „eksperymentem” – stanie się usługą promowaną na dużą skalę, a co za tym idzie – realnie decydującą o ilości rezerwacji w naszym obiekcie.

Przeczytaj poprzedni wpis:
Hotel sprawdza informacje o gościach na Facebooku. Bezczelność, czy strzał w dziesiątkę?

Francuska sieć Accor, zarządzająca m.in. markami Novotel i Sofitel, wystartowała niedawno z nowym projektem łączącym program lojalnościowy z social media....

Zamknij

This is a unique website which will require a more modern browser to work! Please upgrade today!