Promocja hotelu w internecie. Wiedza, szkolenia, warsztaty.

Warsztaty w hotelu

Spotkanie poświęcone promocji Twojego obiektu. Więcej »

Raport online

Analiza sytuacji marketingowej Twojego hotelu. Więcej »

Nowa strona hotelu

Koordynacja działań przy prawidłowej budowie strony. Więcej »

Stała współpraca

Regularne wsparcie merytoryczno - operacyjne. Więcej »

Hotel sprawdza informacje o gościach na Facebooku. Bezczelność, czy strzał w dziesiątkę?

21 stycznia 2012, kategorie: Hotel na Facebooku    

Francuska sieć Accor, zarządzająca m.in. markami Novotel i Sofitel, wystartowała niedawno z nowym projektem łączącym program lojalnościowy z social media. Goście lojalnościowi zaczęli być „sprawdzani” w mediach społecznościowych.

Akcja dotyczy kilku amerykańskich obiektów Accora. O wszystkim napisała w USA Today Nancy Trejos.

Na czym polega ten pomysł? Przed przyjazdem gościa lojalnościowego do hotelu, jego pracownicy sprawdzają najpopularniejsze serwisy społeczościowe – Facebooka, Twittera, Lindedin itp. W ten sposób tworzony jest dodatkowy profil gościa, uwzględniający jego prywatne zainteresowania lub subskrypcje. Następnie, bazując na zdobytych informacjach, hotel przygotowuje dla gościa specjalny prezent.

Przejedź się Ferrari

I tak osoby, które lubią spa, otrzymały zaproszenie na wizytę w jednym z tego typu ośrodków. Goście, którzy lubią sport, otrzymali bilety na mecz hokeja. A wielbiciele szybkich samochodów dostali możliwość przejechania się Ferrari lub Lamborghini. Tego typu prezentów było znacznie więcej. Goście informowani byli wcześniej – tak, aby móc dokładnie ustalić termin i sposób przekazania prezentu, bez ingerencji w sam pobyt w hotelu. Jak mówi reprezentująca sieć Accor Magali Jimenez Bervillé:

Dostrzegliśmy możliwość wzbogacenia wiedzy o naszych gościach, przeniesienia jej na kolejny, wyższy poziom, jednocześnie respektując ich prywatność.

W Polsce do pomyślenia?

Sieć tłumaczy, że wszystkie zbierane informacje są publiczne – publikują je sami goście na swoich społecznościowych profilach. Jednak gdyby taka niespodzianka spotkała mnie w hotelu, poczułbym się dość nieswojo. Na pewno jednak opowiedziałbym o tej „przygodzie” znajomym. Tylko jakie byłyby ich reakcje?

Accor podkreśla, że zbiera opinie gości na temat akcji. Na tej podstawie podjęta zostanie decyzja o rozszerzeniu lub wstrzymaniu programu. Czy zostanie on odebrany jako przekroczenie pewnej granicy? Na pewno warto śledzić dalsze losy całej akcji.

Zdjęcie pochodzi ze strony Chicago Tribune

Przeczytaj poprzedni wpis:
Opinie gości na stronie hotelu. Czy to dobry pomysł?

No właśnie - przecież to jeden z najważniejszych elementów wpływających na decyzję o rezerwacji. Może więc opinie gości o hotelu,...

Zamknij

This is a unique website which will require a more modern browser to work! Please upgrade today!