Promocja hotelu w internecie. Wiedza, szkolenia, warsztaty.

Warsztaty w hotelu

Spotkanie poświęcone promocji Twojego obiektu. Więcej »

Raport online

Analiza sytuacji marketingowej Twojego hotelu. Więcej »

Nowa strona hotelu

Koordynacja działań przy prawidłowej budowie strony. Więcej »

Stała współpraca

Regularne wsparcie merytoryczno - operacyjne. Więcej »

Angażuj swoich gości – kilka przykładów

26 listopada 2016, kategorie: Strategie i Case Study    

W jaki sposób zachęcać gości do rezerwacji bezpośrednich lub dzielenia się opinią o hotelu? Oto kilka przykładów, z jakimi zetknąłem się w ostatnim czasie.

W październiku miałem przyjemność odwiedzić Tallin i Helsinki. W obu miastach spałem w hotelach niezależnych, które w ciekawy sposób starają się komunikować ze swoimi gośćmi.

Pamiętajmy: goście, którzy pojawiają się w hotelu „tracą kontakt” z portalami typu OTA. To niewątpliwa szansa dla hotelu. Oto, jak próbują ją wykorzystać hotele Seaport w Tallinie oraz Helka w Helsinkach.

Secret Deal

Po otrzymaniu klucza do pokoju już w windzie odkryłem mały „sekret”, jaki hotel postanowił mi przekazać. A dokładniej: Secret Deal, czyli kod rabatowy do użycia na stronie internetowej obiektu. To jeden ze sposobów zachęcania gości do rezerwacji bezpośredniej. Cena ze zniżką jest o kilka Euro niższa.

Seaport Hotel - Etui

Hotel dzieli się tą informacją również ze wszystkimi osobami odwiedzającymi jego stronę internetową. Mi zabrakło mi jedynie dodatkowej informacji podczas zameldowania – recepcjonistka nie poinformowała mnie o promocji.

Już na recepcji dostałem natomiast kupon do restauracji – decydując się na posiłek w hotelu mogłem liczyć na darmowy napój. To świetny sposób na dodatkową sprzedaż (upselling) usług gastronomicznych.

Pomóżmy sobie wzajemnie!

Hotel Helka w Tallinie zaprasza do…współpracy. Obiekt w różnych miejscach zachęca do śledzenia Fan Page na Facebooku oraz dzielenia się opinią o hotelu w sieci. Wszystko w oparciu o hasło „Pomóżmy sobie wzajemnie”:

Hotel Helka - Facebook i TripAdvisor

  • Obserwuj nas na Facebooku i Instagramie, a otrzymasz oferty specjalne i porady związane z pobytem
  • Podziel się opinią w serwisie TripAdvisor, a pomożesz nam i naszym przyszłym gościom

To oczywiście nie są żadne nowości. Zastanówmy się jednak czy w naszym obiekcie próbujemy komunikować się z gościem próbując zachęcić do konkretnych aktywności lub decyzji.

W każdym hotelu istnieje kilka momentów i miejsc, w których taka komunikacja może zaistnieć: check in, winda, klucz do pokoju, ekran powitalny TV, stolik podczas śniadania, check out. Również ekran powitalny hotelowego WiFi. Zobaczmy w jaki sposób wita nas w sieci Hotel Helka:

Hotel Helka - Ekran powitalny WiFi

Widzimy tutaj zaproszenie do aplikacji Whats App, która w tym przypadku służy jako narzędzie błyskawicznej komunikacji z recepcją. Widzimy możliwość przetestowania szybkości WiFi, pozostawienia komentarza oraz upselling restauracji.

To wszystko są – moim zdaniem – dobre pomysły. Oczywiście spotykam się z głosami poddającymi w wątpliwość skuteczność tego typu działań, ale odpowiadam wówczas: hotel może wyłącznie zyskać. Tego typu komunikacja nie należy do bardzo inwazyjnych – nie spotkałem się jeszcze z opiniami gości narzekających na materiały informacyjne w hotelu.

Przeczytaj poprzedni wpis:
47 PLN za kliknięcie, czyli Google osiąga swój cel

W marcu opublikowałem artykuł dotyczący sporych zmian w systemie reklamowym Google. Dziś już wiadomo, że niepokojące przewidywania powoli okazują się...

Zamknij

This is a unique website which will require a more modern browser to work! Please upgrade today!