Promocja hotelu w internecie. Wiedza, szkolenia, warsztaty.

Warsztaty w hotelu

Spotkanie poświęcone promocji Twojego obiektu. Więcej »

Raport online

Analiza sytuacji marketingowej Twojego hotelu. Więcej »

Nowa strona hotelu

Koordynacja działań przy prawidłowej budowie strony. Więcej »

Stała współpraca

Regularne wsparcie merytoryczno - operacyjne. Więcej »

Hotel w Google Plus – kolejny obowiązek

15 stycznia 2012, kategorie: Hotel na Facebooku    

Google konsekwetnie promuje swój społecznościowy produkt – czyli Plusa. Od niedawna treści z G+ uzupełniają wyniki wyszukiwania Google. Szykuje się więc kolejny ważny kanał komunikacji – również dla hotelarzy. Tylko jak nim zarządzać?

Piszą na ten temat autorzy bloga Digital Compass – Brian Bagel oraz Lisa Shickley.

Plus będzie liderem?

Google robi wszystko, aby Plus stał się realną alternatywą dla Facebooka. Po udanym starcie w czerwcu 2011 roku nastał czas konsekwentnego budowania zasięgu. Do końca 2012 roku Plus powinien mieć ponad 200 milionów użytkowników – głównie dzięki dobrej prasie i kilku skutecznym zabiegom, takim jak snchronizacja wszystkich produktów Google z Plusem czy wspomniana już promocja w wynikach wyszukiwania Google.

↑ Czas, w jakim wymienione serwisy zdobywały swoje „pierwsze 50 milionów”

Dziś brzmi to mało realnie, może się jednak okazać, że za kilka lat to Plus będzie największym graczem na rynku social media. W porównaniu z Facebookiem Plus ma obecnie więcej atutów – i chyba lepszą przyszłość. Trudno w to uwierzyć? Spójrzcie na karierę przeglądarki Chrome – kto jeszcze dwa lata temu mógł przypuszczać, że produkt Google będzie deptał po piętach Microsoftowi? Tymczasem już w tym roku Chrome zostanie liderem!

Hotel na Plusie

Wróćmy jednak do omawianego tekstu. Bagel i Shickley nie mają wątpliwości – powinniśmy uruchomić swoją stronę na Google Plus. Najlepiej jak najszybciej. Autorzy zdają sobie jednak sprawę, że hotel może zwyczajnie nie mieć czasu na zarządzanie marką w kolejnym serwisie społecznościowym. Sugestia? Póki Plus swoim zasięgiem nie będzie zbliżał się do Facebooka, warto umieszczać na nim wyłącznie informacje, które mają szanse pojawić się w wynikach wyszukiwania Google. Lub wpłynąć na nie.

O tym, że algorytm Google będzie brał pod uwagę rekomendacje w serwisach społecznościowych, gigant zapowiadał już w roku 2010. Plany na dużą skalę realizowane są jednak dopiero teraz – i to tylko w oparciu o dane pochodzące z Plusa. To duży cios dla Facebooka.

Załóżmy, że mamy na to czas

Autorzy rekomendują optymalizację postów pod kątem wyszukiwania. Jednak zbytnie nasycanie tekstów pozycjonowanymi frazami w środowisku społecznościowym może okazać się zabójcze – jest bowiem odbierane jako nienaturalne. Staraj się więc wyczuć odpowiednie proporcje między naturalnością a skutecznością SEO dla hotelu.

Podobnie jak w przypadku Facebooka, staraj się publikować treści, którymi użytkownicy będą chcieli się dzielić. Zaangażowanie fanów jest bowiem niezwykle istotnym elementem algorytmu Google.

Publikując zdjęcia na Google+ pamiętaj, aby je odpowiednio opisać. Nazwa pliku powinna zawierać słowa kluczowe, najlepiej oddzielone myślnikiem. To również może wpłynąć na pozycję hotelu w wynikach wyszukiwania.

Przykłady?

Po szybkiej analizie obecności hoteli w Google+ można dojść do wniosku, że ten obszar aktywności branży pozostaje niszą. Najpopularniejsze obiekty liczą sobie kilkuset fanów, co w porównaniu z Facebookiem wypada niezwykle blado. Znalazłem dwa interesujące profile. Pierwszy to moskiewski Radisson Royal, sprytnie zarządzający galerią zdjęć i postami. Spójrzcie, jak może to wyglądać:

Radisson Royal Moscow

Warto przyjrzeć się również Hotelowi Urbano, który również doskonale radzi sobie z prowadzeniem profilu. Zwróćcie uwagę na animowane zdjęcia i ciekawe treści.

Hotel Urbano

Mimo to oba obiekty mają raczej symboliczną liczbę fanów. Wygląda na to, że G+ może być ważnym elementem pozycjonowania w Google, natomiast jest jeszcze za wcześnie, aby mówić o jakichkolwiek innych plusach…Plusa. Mimo to nasza obecność w serwisie już teraz jest obowiązkowa – może się bowiem okazać, że w przyszłości odpowiednia historia romansu z Google Plus będzie procentować.

Przeczytaj poprzedni wpis:
RoomKey
Roomkey – hotelowi giganci łączą siły

Stało się - sześć światowych sieci hotelowych postanowiło stworzyć wspólną wyszukiwarkę hoteli. To ewidentna i ambitna odpowiedź na Hotel Finder...

Zamknij

This is a unique website which will require a more modern browser to work! Please upgrade today!