Promocja hotelu w internecie. Wiedza, szkolenia, warsztaty.

Warsztaty w hotelu

Spotkanie poświęcone promocji Twojego obiektu. Więcej »

Raport online

Analiza sytuacji marketingowej Twojego hotelu. Więcej »

Nowa strona hotelu

Koordynacja działań przy prawidłowej budowie strony. Więcej »

Stała współpraca

Regularne wsparcie merytoryczno - operacyjne. Więcej »

Social media marketing – kilka luźnych tez

12 marca 2012, kategorie: Hotel na Facebooku    

Na początku marca w San Francisco miała miejsce impreza „Social Media Strategies for Travel”. Przyjrzyjmy się kilku tezom prezentowanym przez uczestników spotkania.

Podsumowanie znalazłem na blogu Daniela Edwarda Craiga. Oglądając kolejne prezentacje notował on najciekawsze idee – poniżej część z nich, czyli turystyczny social media marketing w pigułce – prosto ze Stanów.

Geof Lewis, Switchfly: jeśli w social media nazywamy coś „trendem” – to znaczy, że już jesteśmy spóźnieni. Dość zachwycania się społecznościami – pora na faktycznie przydatne rozwiązania. Traktujmy social mniej masowo – to narzędzie do prowadzenia dialogu „jeden na jeden” – bezpośrednio z konsumentem.

Nie potrzebujecie strategii obecności w Google Plus. Nie marnujcie czasu na platformy, które nie posiadają publiczności.

Lise Struwing, Loews Hotels: przywiązujemy zbyt dużo uwagi do negatywnych opinii naszych gości. Czy pamiętamy o tym, aby dziękować za opinie pozytywne?

Albert Einstein (ten sam! Cytowany przez Barbarę Pezzi, Fairmont Raffles Hotels): Nie wszystko, co można policzyć, się liczy. I nie wszystko, co się liczy, można policzyć.

Mac Joseph, Mandarin Oriental Hotel Group: nasza strategia w social media opiera się na wzbudzaniu świadomości marki i lojalności wobec niej. Dotyczy to dawnych, obecnych oraz przyszłych gości. Celem ostatecznym jest jednak wzrost przychodów.

Dan Rosenbaum – Media społecznościowe „dzieją się” w czasie rzeczywistym. W momencie, w którym kończysz pracę nad strategią obecności w social media, sytuacja na pewno będzie już inna.

Anil Aggarwal, Milestone Internet Marketing: media społecznościowe nie są miejscem zakupów. Powinny jednak prowadzić użytkowników do Twojej strony – to tutaj zarabiasz.

Hayley Mitchell, Fairmont Raffles Hotels: w ubiegłym roku nasza sieć otrzymała 27 000 opinii. Naszym celem jest odpowiedzieć na 20 – 30 procent z nich.

Andrew Gillespie, Four Seasons: goście, którzy skarżą się za pośrednictwem Twittera, prawdopodobnie nigdy nie zrobiliby tego osobiście. To dla nas szansa na nawiązanie relacji z zupełnie nową grupą. Staramy się więc znaleźć sposób na umiejętne zarządzanie tego typu skargami.

Sam Shank, HotelTonight: z aplikacji korzystają osoby, które czują się związane z marką. Z wersji mobilnych stron – pozostali użytkownicy.

Vanessa Sain-Dieguez, Hilton: nasz specjalny konsjerż na Twitterze dostępny jest dla wszystkich, nie tylko dla gości. Jedyne, na czym nam zależy w tym przypadku, to jak największa liczba podziękowań za pomoc.

Josiah Mackenzie, ReviewPro: wartość twojej odpowiedzi na opinię gościa zmniejsza się wraz z czasem, jaki upłynął od publikacji opinii.

Sukces w mediach społecznościowych polega na satysfakcji twoich gości. Bardzo często opiera się ona na wydarzeniach, o których się mówi, i którymi każdy chce się podzielić.

Robert Patterson: jednym ze sposobów mierzenia skuteczności w social media jest poziom lojalności twoich klientów. Znacznie trudniej zdobyć nowych, dlatego skup się, aby utrzymać przy sobie obecnych.

Przeczytaj poprzedni wpis:
Jak zwięszyć sprzedaż online? Case study

28 lutego we Wrocławiu odbył się kolejny Travel Camp - czyli "spotkanie środowiska internetowego z branżą turystyczną i hotelarską". Jedna...

Zamknij

This is a unique website which will require a more modern browser to work! Please upgrade today!