Promocja hotelu w internecie. Wiedza, szkolenia, warsztaty.

Warsztaty w hotelu

Spotkanie poświęcone promocji Twojego obiektu. Więcej »

Raport online

Analiza sytuacji marketingowej Twojego hotelu. Więcej »

Nowa strona hotelu

Koordynacja działań przy prawidłowej budowie strony. Więcej »

Stała współpraca

Regularne wsparcie merytoryczno - operacyjne. Więcej »

Wzbudzaj emocje. Generuj rezerwacje.

31 marca 2013, kategorie: Pozycjonowanie hotelu, Strategie i Case Study    

Vincent Ramelli z agencji Wihp dość przewrotnie opisuje najważniejszy jego zdaniem trend dotyczący projektowania stron internetowych hotelu. To jednocześnie punkt wyjścia do dalszej, dużej dyskusji.

Jesteśmy już po targach ITB w Berlinie – największej turystycznej imprezie na świecie. W targowym biuletynie ukazała się rozmowa właśnie z Ramellim, którego firma miała swoje stoisko na ITB. Na pytanie o innowacje dotyczące stron internetowych hoteli oraz promocji hotelu, Ramelli odpowiedział krótko:

Może zabrzmi to dziwnie, ale obecnie chodzi głównie o to, aby strona hotelu stała się maszynką generującą rezerwacje.

Według Ramelliego w ostatnich latach strony internetowe przestały pełnić rolę jedynie prezentacji obiektu, stały się natomiast narzędziami pozwalającymi zwiększyć ilość rezerwacji bezpośrednich. Brzmi banalnie? Tylko na pozór.

Jak to robią w e-commerce?

Moim zdaniem branża hotelarska jest jeszcze daleko w tyle za sklepami internetowymi, które – w wielu przypadkach – do perfekcji opanowały umiejętność przyciągnięcia użytkownika na stronę, przeprowadzenia szybkiej transakcji i skutecznej obsługi potransakcyjnej. Hotele bardzo często nie tylko nie radzą sobie jeszcze ze skutecznym prowadzeniem kampanii w wyszukiwarkach, ale też nie dość dobrze komunikują swoją ofertę na samej stronie.

Sprzedajesz emocje

Pamiętajmy bowiem – jeśli decydujemy się na instalację modułu rezerwacyjnego, nasza strona staje się platformą e-commerce, a więc sklepem internetowym. Co wyróżnia naszą branżę? Klientami są goście. Produktem: zarówno pokoje, jak i emocje. A może przede wszystkim emocje.

Mówi o nich sam Ramelli, który tak odpowiada na pytanie o to, jak zwiększyć sprzedaż hotelu na stronie:

Jednym słowem? Emocjami. Ich wpływem na użytkownika. Tutaj swoją rolę odgrywa wiele elementów: nie są to wyłącznie świetne zdjęcia.

No właśnie. Twoja strona musi być tak zaprojektowana, aby skutecznie komunikować zalety obiektu, oddziaływując na emocje użytkownika. Bardzo często nie chce on po prostu dokonać „kupna pokoju”, on chce zamówić wrażenia. Pozytywne wrażenia. W tym sensie pobyt nie jest tylko realizacją noclegu. To musi być fajne doświadczenie.

Do zrobienia od zaraz:
  • Zrób segmentację swoich gości
  • Wybierz dwie najważniejsze dla Twojego obiektu grupy
  • Stwórz listę elementów, które dla obu grup są najważniejsze
  • Komunikuj je na pierwszej stronie: za pomocą świetnych zdjęć i dobrze opracowanych wyróżników
  • Stwórz dział ze stałymi ofertami – każda ma być prezentacją obiektu napisaną z myślą o konkretnych segmentach (biznes, single, pary, rodziny, seniorzy?) – wstaw tu również opinie pisane właśnie przez przedstawicieli danego segmentu
  • Postaraj się, aby na stronie znalazła się najlepsza oferta online (śniadania w cenie? Możliwość anulacji?)
  • Komunikuj ten fakt bardzo wyraźnie
  • Sprawdź, jakie działy odwiedzane są przez użytkowników najczęściej
  • Wstaw je do głównego menu i pracuj nad ich atrakcyjnością

To tylko początek. Do tego dochodzi m.in. odpowiednia prezentacja pokoi i cen, możliwość dokonania rezerwacji na kilka różnych sposobów (booking engine, telefon, mail, live chat) oraz kontakt z gościem po dokonaniu rezerwacji i zrealizowaniu noclegu. Sklepy internetowe dobrze wiedzą, jak komunikować się z klientem, który dokonał zakupu. Warto czerpać z ich wiedzy.

Znów to SEO

W krótkim wywiadzie Ramelli wspomina również o pozycjonowaniu organicznym hotelu. To właśnie naturalne wyniki wyszukiwania w Google są dla hotelu najbardziej dochodowym źródłem ruchu, dlatego warto nieustannie optymalizować swoją stronę tak, aby jak najlepiej spełniała wymagania wyszukiwarki:

Aby strona odniosła sukces, musi spełniać warunki pozwalające zwiększyć ruch organiczny. Zjawisko „przeoptymalizowania” stron staje się coraz bardziej groźne, dlatego marketerzy powinni szukać odpowiednich proporcji między wartością treści umieszczonych na stronie a jej pozycjonowaniem.

Co to oznacza? Strona powinna być tak zaprojektowana, aby pozycjonowanie wspierane było przez dobrze przygotowaną strukturę treści, kategorii, tagów i działów.

Odwiedzam wiele hoteli analizując ich działania i podpisane umowy na pozycjonowanie. Bardzo rzadko widzę strony odpowiednio zoptymalizowane przez firmy SEO. A odpowiednia struktura dobrze napisanych podstron może nie tylko zwiększyć szanse na skuteczne pozycjonowanie przez podmiot zewnętrzny, ale również dać więcej wartościowego ruchu bez żadnych dodatkowych inwestycji.

Skan wywiadu z Vincentem Ramellim znajduje się na tej stronie

Przeczytaj poprzedni wpis:
Ilu gości zabierają reklamy Booking?

Być może warto zacząć zastanawiać się nad zastrzeżeniem nazwy hotelu w Google AdWords - tak, aby Booking nie mógł wyświetlać...

Zamknij

This is a unique website which will require a more modern browser to work! Please upgrade today!