Promocja hotelu w internecie. Wiedza, szkolenia, warsztaty.

Warsztaty w hotelu

Spotkanie poświęcone promocji Twojego obiektu. Więcej »

Raport online

Analiza sytuacji marketingowej Twojego hotelu. Więcej »

Nowa strona hotelu

Koordynacja działań przy prawidłowej budowie strony. Więcej »

Stała współpraca

Regularne wsparcie merytoryczno - operacyjne. Więcej »

Promocja hotelu na Facebooku: coraz więcej automatyzacji

29 października 2019, kategorie: Hotel na Facebooku, Reklama hotelu w Google    

Marketing internetowy coraz śmielej korzysta z technologii sztucznej inteligencji. Algorytmy największych systemów reklamowych są coraz lepsze i sprawniejsze. Jak więc je wykorzystać w promocji ofert hoteli?

Do napisania tego tekstu skłoniła mnie zmiana, jaką dosłownie na dniach wprowadził Facebook w swoim Menedżerze Reklam. Ten rok generalnie upłynął (i wciąż upływa) pod kątem intensywnych zmian i nowości w systemie reklamowym Facebooka. Panel reklamowy zmienił się wizualnie, pojawiły się nowe usługi i funkcje.

Najnowszy przykład: od teraz, tworząc np. reklamę ze statycznym obrazem, możemy nie tylko wgrać kilka różnych zdjęć, ale też dodać kilka wersji tekstu reklamowego.

Wsparcie algorytmu

W ten sposób algorytm zacznie automatycznie tworzyć i wyświetlać różne wersje reklamy, następnie zaś zbada która opcja jest najskuteczniejsza i zacznie ją faworyzować. Wszystko po to, aby użytkownicy widzieli jeszcze lepiej dopasowane do swych oczekiwań treści, a reklamodawcy byli bardziej zadowoleni z wyników swoich działań.

Promocja Hotelu na Facebooku

Dotychczas mogliśmy (i nadal możemy) tworzyć na Facebooku tzw. Testy Porównawcze, w ich przypadku mamy jednak pełną kontrolę na testowanymi treściami. Teraz Facebook proponuje wsparcie przy tworzeniu wielu różnych kombinacji tej samej reklamy – wszystko „z automatu”.

Oszczędność czasu i lepsze wyniki

Ucieszyła mnie ta zmiana, bo pozwala marketerowi zaoszczędzić czas i skoncentrować się na tym, co najważniejsze: odpowiednim doborze odbiorców oraz pomysłowości w tworzeniu komunikatów. To dobra informacja szczególnie w okresie przedświątecznym, gdy hotele rywalizują o gości szukających miejsc na Święta, Sylwestra lub Ferie.

Zachęcam do umieszczania w reklamach kilku różnych treści – ich liczba może liczyć maksymalnie 5. Może warto spróbować z reklamą składającą się głównie z fragmentów opinii? A może warto „pokombinować” z kolejnością atrakcji w pakiecie? Algorytmy potrzebują paliwa, aby móc się wykazać. Jeśli nie widzą Państwo tej opcji – prawdopodobnie trzeba jeszcze poczekać. Ale czekać na pewno warto.

Google też już to robi

Podobne rodzaje reklam już jakiś czas temu wprowadził Google. Reklamując pakiety hotelowe bardzo chętnie korzystam z opcji tzw. reklam elastycznych – głównie typu display (banerowych). Pozwalają one wczytać wiele różnych zdjęć, filmów video oraz treści.

Z tak przygotowanego materiału powstaje mnóstwo kombinacji reklam wizualnych, które – co ciekawe – bardzo często charakteryzują się lepszą skutecznością niż tradycyjne banery graficzne.

Promocja Hotelu na Facebooku

Google postanowił iść dalej – od jakiegoś czasu bardzo mocno rekomenduje korzystanie z tzw. elastycznych reklam tekstowych. Tu zasada jest podobna: zamiast tworzyć kilka różnych, „statycznych” reklam, „karmimy” algorytm kilkunastoma pomysłami na nagłówki oraz treści. Reszta dzieje się sama, kiedy zaczyna pracować sztuczna inteligencja badająca najskuteczniejsze kombinacje.

Podsumowując

Sztuczna inteligencja nie odbierze hotelowym marketerom pracy. Przeciwnie: pomoże im osiągać lepsze wyniki, wykona „czarną analityczną robotę” i pomoże podnieść skuteczność. Da nam więcej czasu na coś, w czym prawdopodobnie nigdy nie będzie lepsza: kreatywność. A może się mylę? 🙂

Przeczytaj poprzedni wpis:
Hotel na Facebooku
Social Media w hotelu – rozmowa z Anną Wałęsą

Dlaczego wciąż warto inwestować w komunikację na Facebooku? Jak to robić w hotelarstwie? M.in. o tym rozmawiam z Anną Wałęsą,...

Zamknij

This is a unique website which will require a more modern browser to work! Please upgrade today!