Promocja hotelu w internecie. Wiedza, szkolenia, warsztaty.

Warsztaty w hotelu

Spotkanie poświęcone promocji Twojego obiektu. Więcej »

Raport online

Analiza sytuacji marketingowej Twojego hotelu. Więcej »

Nowa strona hotelu

Koordynacja działań przy prawidłowej budowie strony. Więcej »

Stała współpraca

Regularne wsparcie merytoryczno - operacyjne. Więcej »

Reklama Hotelu w Google: bądźmy elastyczni

20 grudnia 2016, kategorie: Reklama hotelu w Google    

Całe szczęście, że Google nie tylko zabiera, ale też i daje. Po wycofaniu reklam emitowanych na prawej kolumnie wyników wyszukiwania system AdWords został wzbogacony o kilka doskonałych elementów.

Reklamy dłuższe i bardziej widoczne

Po pierwsze: reklamy wyświetlane w Google nad wynikami wyszukiwania mają obecnie nową, rozszerzoną formę: zarówno tytuł reklamy jak i jej opis mogą być dłuższe.

hotel-reklama-goole

To doskonały ruch: po wdrożeniu reklam rozszerzonych prowadzone przeze mnie reklamy dla hoteli zyskały znaczne wzrosty współczynnika kliknięć (CTR). Są po prostu większe i bardziej sugestywne, zwracają uwagę i angażują do działania.

Choć reklamy rozszerzone dostępne są już od kilku miesięcy sugeruję skontaktować się w tej sprawie z agencją prowadzącą dla Państwa tego typu kampanie.

Reklamy elastyczne

To jedna z moich ulubionych tegorocznych nowości w AdWords. Tym razem mówimy o reklamach wyświetlanych w tzw. Sieci Partnerskiej Google (GDN) – czyli na stronach, których właściciele zgodzili się dołączyć do programu reklamowego Google i udostępnić miejsce na automatycznie dobierane i wyświetlane reklamy.

Dotychczas na tego typu stronach mogliśmy wyświetlać jedynie wcześniej przygotowane graficzne banery reklamowe lub reklamy tekstowe. Od kilku miesięcy możemy wyświetlać również tzw. reklamy elastyczne, czyli połączenie grafiki i tekstu.

Dlaczego tak lubię ten format? Bo daje bardzo dużo możliwości: nie muszę już tworzyć lub zlecać banerów internetowych we wszystkich formatach akceptowanych przez GDN (kwadraty, prostokąty, „wieżowce” itp.).

Dziś robi to za mnie Google – wystarczy wgrać zdjęcie przewodnie, logo hotelu oraz teksty. Stąd właśnie nazwa tego formatu: reklamy są elastyczne, ponieważ automatycznie dopasowują się do wszystkich możliwych formatów.

hotel-reklama-internet

Efekty: znacznie większa liczba wyświetleń reklamy i naprawdę dobre wskaźniki CTR. Pod warunkiem oczywiście umiejętnie dobranych zdjęć i tekstów.

Co więcej Google daje możliwość zarządzania wyświetlaniem reklam w GDN również w oparciu o dane demograficzne. Dla hoteli to istotne: możemy znacznie ograniczyć emisję reklam np. osobom w przedziale wiekowym 18 – 24 lata.

Możliwości jest znacznie więcej – o wszystkich mówię podczas wewnętrznych warsztatów marketingowych. Zachęcam do kontaktu i rozmów z agencjami prowadzącymi kampanie AdWords dla Państwa – bez wątpienia rok 2016 był dla tego systemu reklamowego wyjątkowy.

Przeczytaj poprzedni wpis:
Komunikacja z gościem hotelu – jak być gotowym?

Google ogłosiło właśnie testy nowej funkcjonalności w usłudze Moja Firma - chodzi o możliwość rozpoczęcia szybkiej rozmowy na czacie. "Messaging"...

Zamknij

This is a unique website which will require a more modern browser to work! Please upgrade today!