Promocja hotelu w internecie. Wiedza, szkolenia, warsztaty.

Warsztaty w hotelu

Spotkanie poświęcone promocji Twojego obiektu. Więcej »

Raport online

Analiza sytuacji marketingowej Twojego hotelu. Więcej »

Nowa strona hotelu

Koordynacja działań przy prawidłowej budowie strony. Więcej »

Stała współpraca

Regularne wsparcie merytoryczno - operacyjne. Więcej »

Jak śledzić konkurencyjne hotele w Google i na Facebooku

01 lipca 2018, kategorie: Hotel na Facebooku, Reklama hotelu w Google    

Marketing internetowy – również w branży hotelarskiej – bardzo ściśle związany jest z systemami reklamowymi dostarczanymi przez Google i Facebooka. W obu możemy „podglądać” lub analizować działania naszej konkurencji. Jak to zrobić?

Analiza reklam konkurencji na Facebooku

Tak, zacznijmy od Facebooka. Tutaj możliwość oglądania reklam emitowanych przez konkurencję pojawiła się dosłownie kilka dni temu. Jest to efekt zapowiadanych przez Marka Zuckenberga zmian związanych z większą przejrzystością informacyjną serwisu.

Funkcja wdrożona została głównie z myślą o indywidualnych użytkownikach Facebooka, choć okazuje się świetnym narzędziem marketingowym: możemy zobaczyć reklamy uruchomione obecnie przez konkurencyjne hotele. To przecież doskonałe źródło informacji o działaniach marketingowych innych obiektów.

Gdzie tego szukać? To wyjątkowo proste: wystarczy odwiedzić Fan Page wybranego hotelu, a następnie w menu po lewej stronie wybrać opcję „Informacje i reklamy„. Zobaczymy wszystkie uruchomione obecnie promocje. I uwaga – oczywiście taka zakładka pojawiła się również na Fan Page naszego hotelu. Jak przejrzystość, to przejrzystość.

Śledzenie konkurencji hotelu

Analiza konkurencji w AdWords

Po pierwsze: AdWords już niebawem zmieni nazwę na Google Ads. Tak czy inaczej: tutaj raport dotyczący konkurencji obecny jest od dawna, choć niewiele osób z niego korzysta. To specjalne podsumowanie pokazujące jak wypada nasz hotel na tle innych obiektów „obstawiających” podobne słowa kluczowe. Zakładka nazywa się „Analiza aukcji” i w nowej wersji AdWords jest doskonale widoczna – zarówno na poziomie raportów Kampanii, jak i Grup Reklam.

Analiza konkurencji hotele

Analiza aukcji dostarcza sporo informacji:

  • Serwisy lub hotele reklamujące się po tych samych słowach kluczowych
  • Nasz udział we wszystkich możliwych wyświetleniach
  • Ilość sytuacji, w których nasze reklamy były wyżej od wybranych stron lub hoteli
  • Ilość sytuacji, w których nasze reklamy wyświetlały się razem z reklamami wybranych stron lub hoteli
  • Średnia pozycja naszej reklamy w wynikach wyszukiwania – w porównaniu z konkurencją

Analiza konkurencji hotele

To również niezwykle cenne źródło wiedzy na temat sytuacji na rynku. Świetnym przykładem mogą być choćby kampanie konferencyjne, którym Google bardzo często „przydziela” niski wskaźnik jakości. Wówczas właśnie raport Analizy Aukcji pomaga optymalizować działania – tak, aby uzyskać jak najlepsze wskaźniki właśnie na tle innych obiektów.

A to tylko jedno z możliwych zastosowań raportu.

Przeczytaj poprzedni wpis:
Odpowiednia oferta cenowa – jak może wyglądać?

Rezerwacje bezpośrednie: "święty gral" hotelarzy. Pożądany efekt działań marketingowych. A jednak wiele obiektów niemal świadomie obniża swoje szanse w wyścigu...

Zamknij

This is a unique website which will require a more modern browser to work! Please upgrade today!